Strict (2048): Declaration of Project::beforeSave() should be compatible with Model::beforeSave($options = Array) [APP/Model/Project.php, line 2]
Strict (2048): Declaration of Project::beforeDelete() should be compatible with Model::beforeDelete($cascade = true) [APP/Model/Project.php, line 2]
Strict (2048): Declaration of Vote::beforeSave() should be compatible with Model::beforeSave($options = Array) [APP/Model/Vote.php, line 380]
 Platforma de votare - Competiţia "O activitate de succes în Şcoala Altfel!": Votes
www.edu.ro

"A fi sau a nu fi cetăţean european"

Descrierea activității:

I. Anul 2013 este proclamat de Uniunea Europeană drept ANUL CETĂŢEANULUI EUROPEAN, iar proiectul se desfăşoară în perioada săptămânii “Să ştii mai multe, să fii mai bun”. Proiectul educaţional”A FI SAU A nu FI….CETĂŢEAN EUROPEAN” îşi propune să ofere informaţii elevilor din Şcoala Gimnazială nr.1 Răuceşti referitoare la beneficiile de a fi cetăţean European, adică de a aparţine Uniunii Europene. Mass-media oferă, din păcate, exemple din ce în ce mai numeroase cu unele efecte negative ale parteneriatului European şi există pericolul ca elevii să îşi formeze o părere greşită legată de acest fapt, mai ales în ultima perioadă cand s-a amânat intrarea României în spaţiul Schengen. Elevii din clasele a VII- a şi a VIII -a (adică de 13-15 ani) sunt împărţiţi în două grupe şi au ca temă căutarea aspectelor negative şi pozitive legate de intrarea României în Uniunea Europeană. Negativiştii vor avea câte o bilă albastră pentru fiecare afirmaţie legată de beneficiile spaţiului extracomunitar. Pozitiviştii vor avea câte o bilă rosie pentru fiecare beneficiu pe care îl au românii şi România ca membră a Uniunii Europene. Profesorul, foloseşte o balanţă din laboratorul de fizică si cuantifică bilele galbene sau albastre de la fiecare grupă… La sfârşitul activităţii grupa câştigatoare va primi broşuri cu drepturile cetăţenilor europeni şi pliante cu aspecte din activitatea Uniunii Europene, creeându-se un “Colţ Metodic European” în cabinetul de istorie din şcoală, accesibil tuturor elevilor. Se va urmări un material PowerPoint cu istoricul Uniunii Europene şi cu etapele aderării României. II. Prin activitatea Copacul prieteniei elevii clasei a III-a au cunoscut cele 10 principii ale Declaraţiei Drepturilor copilului .prin două prezentări ppt . Elevii clasei a III-a au participat la acţiunea de voluntariat ,,De la copii pentru copii,,prin care au ajutat şi colectat produse alimentare,rechizite îmbrăcăminte pentru trei copii din Iaşi ,ce au o poveste de viaţă zguduitoare ,alături de bunica de 83 de ani. III. Concursul de scriere creativă Copilul în lumea cuvintelor s-a finalizat cu prezentarea antologiilor pe tematici ,citirea unor creaţii primite de la elevii români care învaţă în Diaspora . şi Republica Moldova . IV. Artă şi imaginaţie prin Quilling –Elevii ,organizaţi pe grupe de lucru s-au iniţiat în arta rulării hârtiei ,având ca model expoziţia de lucrări primite de la concursul naţional cu acelaşi titlu .care e în curs de derulare . V. Europa casa noastră – concurs de desene Ziua Europei :cei mai talentaţi elevi au pictat desene cu tema ,,Liber prin Europa,, şi,, Poftiţi în casa noastră ,Europa,, .Cele mai frumoase desene au fost trimise la Bucureşti, adresa Ionuţ.B. /Spaţiul Public European . *Elevii au aflat despre scopul şi activităţile proiectului,, Strigătul apei ,, prezentare ppt . ,întrebuinţare,importanţa,acţiuni de ecologizare .

Link spre documentele atașate activității


Nr. voturi pentru această activitate: 45 din care valide 45, anulate 0